Τετάρτη 4 Μαρτίου 2009

Γυναικείος πολιτικός λόγος ως εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης της εξουσίας

Εκλογές και πάλι στο προσκήνιο της καθημερινότητάς μας, σ’ένα εξαιρετικά δύσκολο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, όπου πολλές κοινωνικές ομάδες πολιτών μαραζώνουν και περιθωριοποιούνται ολοένα και περισσότερο κάτω από το βάρος των πιεστικών προβλημάτων της φτώχειας.
Οι πολίτες καλούμαστε να διαλέξουμε πολιτικές που θα άρουν τα αδιέξοδα και θα δώσουν λύσεις, δυνατότητες, ευκαιρίες για να εκφράσουμε το δημιουργικό εαυτό μας, άνδρες και γυναίκες, για να πορευτούμε σ’ένα δρόμο ευημερίας και προοπτικής.
Εδώ θα τολμούσα να θέσω το ερώτημα αν εμείς οι γυναίκες έχουμε κάτι διαφορετικό να πούμε και να εκφράσουμε στην πολιτική; Αν υπάρχει διαφορετικός πολιτικός λόγος άλλος από εκείνον που εκφράζουν αιώνες τώρα οι άνδρες, έναν άφυλο ή καλύτερα ανδροκρατικό λόγο. Δεν αναφέρομαι βεβαίως σε ένα αξιακό σύνολο που διαπραγματεύεται τη γυναικεία διαφορετικότητα , αλλά σε ένα σύγχρονο πολιτικό λόγο που μπορεί να προσδώσει στην πολιτική και στους πολιτικούς μια νέα αντίληψη για την προοπτική της κοινωνίας και των πολιτών μέσα από τη διάσταση του κοινωνικού φύλου.
Θα απαντούσα λοιπόν ότι υπάρχει αυτός που προσδιορίζεται από μια νέα προσέγγιση που συνιστά μια καινούργια αντίληψη για τη δημοκρατία και την πολιτική εξουσία, ώστε αυτή να αντιλαμβάνεται την κοινωνία και να δρα με μεγαλύτερη ευαισθησία και αισθαντικότητα. Οι κατεξοχήν ικανότητες της γυναίκας, ικανότητα συμβιβασμού, επίτευξη συναίνεσης, συλλογική εργασία μπορεί να τροφοδοτήσουν το όραμα για μια νέα εποχή, για μια νέα πολιτική για τη λειτουργία της κοινωνίας των πολιτών. Οι ενεργοί πολίτες μπορεί να αποτελέσουν μια καινούργια συλλογική αντίληψη για την πολιτική, να τροφοδοτήσουν και να εμπνεύσουν τα κόμματα που έχουν μαραζώσει και απαξιωθεί από τους πολίτες.
Όντας οι γυναίκες αιώνες καταπιεσμένες, στερημένες από την ελευθερία της έκφρασης και της διαχείρισης του εαυτού τους έχουν ενσωματώσει στο βαθύτερο είναι τους την αίσθηση της αδικίας, της εκμετάλλευσης του πόνου της δυστυχίας με αποτέλεσμα να μπορούν να αντιληφθούν καλύτερα τους πολίτες που υποφέρουν , τους πολίτες που χρειάζεται η πολιτεία να σκύψει επάνω τους με περισσότερη ευαισθησία και πραγματικές πολιτικές για να τους επανεντάξει όταν έχουν περιθωριοποιηθεί κοινωνικοοικονομικά .
Ο γυναικείος πολιτικός λόγος λοιπόν είναι ένας φρέσκος πολιτικός λόγος μπολιασμένος με ευαισθησίες, που μπορεί να αγκαλιάσει τους πολίτες και να τους ξαναδώσει την πίστη στην πολιτική ως αξία και πραγματικότητα που μας αφορά, που δεν έχει σχέση με τον προσωπικό προσπορισμό και την ιδιοτέλεια.Ο πολιτικός λόγος που μπορεί να εκφέρεται και να πραγματώνεται από γυναίκες και άνδρες πολιτικούς, δίνοντας το όραμα και τη χαμένη συλλογικότητα σε μια κοινωνία μουδιασμένη και ναρκωμένη που έχει αποκάμει από ανημπόρια.

2 σχόλια:

  1. Σκέψεις γεμάτες ευαισθησία και οραματισμό. Πάντα μου άρεσαν οι γυναίκες πολιτικοί. Δεν είναι τυχαίο ότι τις περισσότερες φορές την ψήφο μου την έχω θέσει δίπλα σε γυναικείο όνομα. Πάντως έχω απογοητευθεί κι από αυτές. Και πραγματικά με κάνει να απορώ... πού άραγε βρίκσεται η γυναίκα στην οποία αναφέρεστε; Γιατί όσο κι αν ψάχνω σε γνωστές σε όλους μας σύγχρονες πολιτικούς, Μπακογιάννη, Πετραλιά, Δαμανάκη, Διαμαντοπούλου - και δεν είναι τυχαίο που αναφέρομαι μόνο σε πρόσωπα των δύο πιο ισχυρών κομμάτων - δεν βρίσκω τίποτα απ' όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που αναφέρετε παραπάνω. Τελικά, όταν και η γυναίκα αποφασίσει να βγάλει το όμορφο φορεματάκι της και φορέσει το κλασικό ανδρικό σακάκι που φοράει και ο άντρας πολιτικός.... δια μαγείας όλα εξαφανίζονται! Τέλος πάντων, μάκαρι κάποια στιγμή όλα να αλλάξουν.... άλλωστε η ελπίδα δεν πεθαίνει ποτέ! Βασίλης Παπαδημητρόπουλος
    ΥΓ. Συγγνώμη για το σύντομο σχόλιό μου, αλλά δεν έχω χρόνο. Σήμερα ξεκινάω ένα σεμινάριο για το θέατρο στο σχολείο και πρέπει να φύγω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΦΑΝΟΥ ΚΑΝΑΝ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ....
    ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΣ ΕΧΩ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ...
    ΗΡΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή