Τρίτη 30 Ιουνίου 2009

Συμβουλές για υποψήφιους φοιτητές

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΠΡΙΝ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Γυμνασίου Λεχαινών
Λεχαινά lούνιος 2009
Υπεύθυνη καθηγήτρια, Σύμβουλος ΣΕΠ: Διατσέντα Φανού Φουσκαρίνη
Η σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου μπορεί να οδηγήσει τους υποψήφιους φοιτητές στο δρόμο που θα ικανοποιήσουν τα όνειρά και τις προσδοκίες τους, ώστε να ζήσουν τη ζωή που τους αξίζει.
Πριν να προβούν στη διαδικασία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού δελτίου όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν κατά νου ότι αυτό κρύβει παγίδες όπως και ευκαιρίες αν κάποιος λειτουργήσει με έγκυρη πληροφόρηση, αυτογνωσία και περίσκεψη προσέχοντας τα εξής σημεία:
1. Να είναι σωστά ενημερωμένος για τις σχολές και τα τμήματα που θα δηλώσει.
Να έχει ερευνήσει όχι μόνον αν έχουν θετικό ισοζύγιο στην αγορά εργασίας μα και τα μαθήματα που διδάσκονται στις σχολές που φαίνεται να συγκεντρώνουν την προτίμησή του.( πληροφόρηση μπορείς να έχει από τους Οδηνούς Σπουδών, των Πανεπιστημίων , τα ΓΡΑΣΕΠ. το ΚΕΣΥΠ και από την ιστοσελίδα του ΣΕΠ στο ΥΠΕΠΘ: http:// sep. pi-schools.gr
Είναι αδύνατο να έχει ο φοιτητής ενδιαφέρον και υψηλή επίδοση στις σπουδές του αν τα μαθήματα κατ’έτος αποτελούν για τον υποψήφιο άχθος αρούρης.
2. Επειδή κανένα πανεπιστημιακό τμήμα και καμιά σχολή δεν μπορεί να εγγυηθεί απορρόφηση γρήγορη στην αγορά εργασίας το δέον είναι ο υποψήφιος να συμπεριλάβει σχολές που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά του και τις δεξιότητές του, ξεκινώντας από σχολές που οδηγούν σε επαγγέλματα σχετικά με ικανότητες και ταλέντα που μπορεί να αφορούν και τα 2 επιστημονικά πεδία. Αν κάποιος ενδιαφέρεται για επαγγέλματα προσφοράς στον άνθρωπο, ανθρωπιστικά επαγγέλματα, μπορεί να δηλώσει π.χ. παιδαγωγικές σχολές καθώς και στρατιωτικές .Είναι σίγουρο ότι αυτοί που κάνουν σπουδές με ψυχή και καρδιά, ζήλο και μεράκι γίνονται επιτυχημένοι επαγγελματίες και ισορροπημένοι πολίτες.
3. Ακόμη πρέπει με προσοχή να επιλέξουν τμήματα που δίνουν πλατιά και γενική γνώση καθότι η πρώιμη , προπτυχιακή εξειδίκευση αφαιρεί από τους υποψηφίους τη δυνατότητα να είναι πιο ευέλικτοι και με περισσότερες επιλογές στην αγορά εργασίας καθώς επίσης να μπορούν να κάνουν στη συνέχεια μεταπτυχιακές σπουδές με μεγαλύτερη ασφάλεια και σιγουριά και σε σχέση με το πραγματικό ενδιαφέρον του φοιτητή προϊούσης της ηλικίας , καθώς και με τη ζήτηση της αγοράς. Έχει φανεί σε έρευνες ότι π.χ. οι καλύτεροι managers είναι αυτοί που προέρχονται από ανθρωπιστικές σπουδές με εξειδίκευση στη συνέχεια στον τομέα του management , διότι έχουν από τις προπτυχιακές σπουδές τους υψηλό υπόβαθρο στον τομέα άνθρωπος και επικοινωνία.
4. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να συμπληρώσουν όλες τις σχολές και των δύο επιστημονικών πεδίων ξεκινώντας από τις σχολές πρώτης προτίμησης χωρίς να υπολογίζουν τις περσινές βάσεις μα με γνώμονα το πραγματικό ενδιαφέρον.
5. Είναι λάθος να διαλέγουμε πόλεις που θα σπουδάσουμε και όχι σχολές που πραγματικά επιθυμούμε. Αν δεν υπάρχει οικονομικό πρόβλημα επιλέγω σχολές της προτίμησή τους σε όλες τις πόλεις που υπάρχουν.
6. Αν οι υποψήφιοι έχουν να διαλέξουν ανάμεσα σε ένα πανεπιστημιακό τμήμα (ΑΕΙ) ή ΤΕΙ που είναι πιο κοντά , θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους την οικονομική κατάσταση της οικογένειας την αρτιότητα των υποδομών και την ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών είτε του ΑΕΙ είτε του ΤΕΙ και ν α γνωρίζουν αν επιλέξουν το ΤΕΙ , ότι μπορούν είτε με κατατακτήριες σπουδές π.χ. από ΤΕΙ Μηχανολογίας να εισαχθούν στο Πολυτεχνείο, σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών, είτε με μεταπτυχιακές σπουδές να εξειδικευθούν σε όποιο τομέα θελήσουν.
7. Κάποιος που είναι πολύτεκνος επίσης να γνωρίζει ότι μπορεί με μετεγγραφή να περάσει σε σχολή της αρεσκείας του με λιγότερα μόρια, αρκεί να γνωρίζει καλά το νόμο περί μετεγγραφών και τις αντιστοιχίες των τμημάτων .


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου